16.03.2008

Formula 1 2008 : ING Australian Grand Prix


Daca 2007 pentru Formula 1 vi s-a parut a fi un an bun, stati sa vedeti ce an o sa avem...In stilul oricarui fan inrait de Formula 1, ieri la 5.00 si azi dimineata la 6.30 am fost la datorie in fata TV-ului, netinand cont de faptul ca mai mult de 3 ore pe noapte nu am dormit.Bineinteles ca TVR-ul difuzeaza in exclusivitate aceste curse.....Deci am fost nevoit sa aud iarasi aberatiile lui Dan Alexandrescu. Nu stiu cum reuseste ala, "mare specialist" sa incurce doi piloti cand iti arata clar pe ecran cine este. Totusi, acest lucru a fost putin important, mare parte din cauza ca TV-ul era pe mut.

Calificarile au fost....sa zicem bune. Aceeasi plictiseala generala. Surpriza a constituit-o Robert Kubica de la BMW care desi a gresit la iesirea dintr-un viraj, s-a instalat pe prima linie de start. In pole-position s-a instalat Lewis Hamilton, "revelatia lui 2007". Un om parca un pic prea mediatizat si prea inocent...In spate au urmat Heikki Kovalainen - Vodafone McLaren Mercedes, Felipe Massa - Ferrari si restul. Kimi Raikkonen nu a mai putu participa la calificari dupa ce la inceputul celei de a doua sesiuni, masina s-a oprit pe linia de boze inainte de zona de limitare, conform regulamentului, pe pista. Pentru ca a fost ajutat de mecanici sa ajunga la boxe, i s-a interzis participarea pana la final. Astfel el a plecat duminica de pe locul 16.

Cursa in sine a fost.... Rupere. Rupere frate. Din 21 de masini (una nu a participat din cate am inteles) au ajuns la final pe rotile lor doar 7. 14 abandonuri. Motivul principal? Eliminarea controlului tractiunii si utilizarea aceluasi tip de unitate electronica. Rezultatul a fost spectaculos. De la start, ca intr-un film cu prosti, acrosaje. Kimi Raikkonene a avut doua iesiri in decor, intr-un final fiind fortat sa abandoneze din cauza motorului. Intr-un din ocazii acesta a incercat sa il depaseasca pe Kova' (Heikki K.). A reusit. Numai ca era o problema.Era curba. Cel mai specatculos accident l-a avut Timo Glock de la Toyota. A prins cu partea stanga spate niste iarba intr-un viraj, a sarit un pic, apoi a dat de un damb si monopostul a inceput sa se dezmembreze ca rafturile cu promotii la romani. Noroc ca nu a avut nimic grav. Vreo 3 iesiri ale Safety-Car-ului. Si-a facut Mercedes reclama cat pentru juma' de an. In final pe podium au urcat: Lewis Hamilton (figures...), Nick Heidfeld - BMW si Nico Rosberg - AT&T Williams Toyota. Poate va intrebati pe ce locuri au ajuns cei de la Ferrari. Unul prin virajul 7, altul pe langa boxe. Kimi a abandonat cu 3 tururi inainte de final.Totusi, dupa descalificarea lui Rubens Barichello - Honda (parasirea boxelor cand indicatorul interzicea acest lucru), Kimi a ajuns pe locul 8 si a marcat 1 punct. La constructori pe primul loc a urcat Vodafone McLaren Mercedes cu 14 puncte, pe locul 2 se alfa Williams Toyota cu 9 puncte , iar pe 3 se afla BMW cu 8 puncte.

Urmatoarea cursa se tine in Malaezia la Sepang. Va voi tine la curent.

Lista cu rezultatele se gaseste pe site-ul: http://www.formula1.com


2 comentarii:

Anonim spunea...

trebuia sa ma stept k o sa vb despre asta k doar nu-ti pierzi u noptile degeaba:))mai nashpa e k ai avut tv-ul p e mut...dar...important e k ai vazut;)pe curand!

baka. spunea...

Mama, nasoala cursa au avut oamenii! Sa termine 7 din 21... :o Cat despre Alexandrescu, n-am cuvinte! E un idiot de calibru galactic caruia ii place sa se auda vorbind (ma face cu nervii). Inteleg de ce ai dat tv-ul pe mut...
Fain mod de a-ti petrece dimineata, desi putin cam prea matinal pentru gustul meu. Mersi de informatii!